Met Safetica kunt u onderzoeken wat er zich in uw organisatie afspeelt en in realtime op potentiële problemen reageren. U hebt nauwkeurige en duidelijke informatie over wat er in uw bedrijf speelt, zodat u de juiste beslissingen kunt nemen.

Safetica geeft u een bijna onmiddellijke analyse van uw gegevensactiviteit en helpt u mogelijke problemen in uw processen te identificeren. U kunt dus uw gegevens beheren zoals u uw bedrijf beheert. Blijf op de hoogte, zodat u effectief kunt zijn.

Safetica Data Loss Prevention

Safetica is een nieuwe generatie DLP-software (Data Loss Prevention) waarmee u eenvoudig bedreigingen voor uw gevoelige gegevens kunt identificeren. Het is snel te implementeren en voorkomt onmiddellijk dat belangrijke bestanden uw bedrijf verlaten.

Wat biedt Safetica DLP aan?

  • Audit van gegevensoverdrachten
  • Data Discovery
  • Kanaalfiltering
  • Workflow voor geclassificeerde gegevens
  • Flexibele DLP-modi
  • Audit en Manager Gebruiksactiviteit
  • Apparaat, cloud en afdrukbeheer
  • Drive Codering
  • Mobiliteitsondersteuning
  • Waarschuwingen en rapporten

Wat biedt Safetica aan IT-beheerders?

Aanzienlijk eenvoudiger inzet:
Safetica kan sneller worden ingezet dan voorheen en heeft geen effect op de bedrijfsvoering. Dit is belangrijk voor bedrijven van elke omvang. U ziet de resultaten meteen na de implementatie en de meest kritieke incidentmeldingen kunnen automatisch in uw e-mail worden afgeleverd.

Sensitive Data Discovery:
U hoeft niet te weten in welke documenten gevoelige gegevens zich bevinden. Safetica helpt u potentiële beveiligingsproblemen te identificeren door bestanden en e-mails met belangrijke inhoud te lokaliseren, zodat u eenvoudig kunt voorkomen dat gegevens uw bedrijf verlaten. Bereid u met gemak voor op GDPR, HIPAA of PCI DSS.

Verbeterde ondersteuning voor schijfversleuteling:
Verbeter de beveiliging van gevoelige bestanden met behulp van schijfcodering. Als uw notebook of USB-flashdisk verloren is gegaan, heeft niemand toegang tot uw gevoelige inhoud dankzij BitLocker-codering.

Safetica Mobile:
Safetica Mobile biedt u een manier om al uw mobiele apparaten te beschermen. Uw mobiele telefoon kan gemakkelijk worden gevonden, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het ophalen en configureren van een nieuwe. Gestolen telefoons of tablets kunnen op afstand worden geblokkeerd en afgeveegd, waardoor ze onbruikbaar worden voor dieven. IT-beheerders profiteren van eenvoudig beheer van zowel bedrijfscomputers als mobiele telefoons op één plek.






Safetica Auditor

Safetica Auditor registreert medewerkerscomputeractiviteit en slaat de logboeken veilig op uw server op. Het houdt zelfs de werknemersactiviteit bij op apparaten die niet zijn verbonden met uw bedrijfsnetwerk. U kunt te allen tijde - ook vanaf uw smartphone - toegang krijgen tot controlerapporten, zodat u eenvoudig informatie over mogelijke beveiligingsbedreigingen of productiviteitsproblemen begrijpt. Dus of u of uw werknemers nu op het werk of weg zijn, u kunt er zeker van zijn dat ze uw zaken veilig doen.

Belangrijkste functies van Safetica Auditor

  • Diepgaande, gemakkelijk te lezen rapporten met 1 klik
  • Activiteitenbewaking op terminalservers
  • Actief of inactief applicatiegebruik
  • Werkgerelateerde en niet werkgerelateerde activiteiten
  • Regelmatige rapporten en onmiddelijke meldingen in uw inbox
  • Volledige naleving van de Europese wetgeving inzake de bescherming van werknemersprivacy

Safetica Mobile

De Mobile Device Management (MDM) -tool van Safetica verhoogt de gegevensbeveiliging op mobiele apparaten en helpt u bedrijfsapparaten op één locatie te bewaken en te beheren.

Beheer en volg alle mobiele apparaten:
U kunt in één oogopslag alle bedrijfsapparaten controleren en beveiligingsrisico's ontdekken. Meer informatie over de huidige status van apparaten, OS-versies of over welk apparaat bij welke gebruiker hoort. U kunt in slechts 3 klikken een nieuwe mobiele telefoon of tablet toevoegen.

Diefstalbeveiliging:
Het is een feit: zakelijke mobiele telefoons raken zoek. In plaats van voortdurend verloren telefoons te vervangen, kunt u in iets veel slimmer investeren. Safetica helpt u om zoekgeraakte apparaten te vinden en als blijkt dat ze in verkeerde handen zijn gevallen, kunt u met Safetica al uw vertrouwelijke bedrijfsgegevens op afstand wissen. Met Safetica blijft wat van u is van u.

Automatische configuratie van mobiele apparaten:
Het opzetten van mobiele telefoons van bedrijven hoeft niet tijdrovend te zijn. Het enige dat u hoeft te doen, is algemene regels voor apparaatgroepen definiëren en de rest is automatisch.

Bedrijfsaccounts instellen:
Stel op afstand bedrijfsaccounts op mobiele apparaten in en maak zakelijke e-mailboxen en wifi-netwerken toegankelijk voor werknemers, zonder dat u wachtwoorden via Skype hoeft te verzenden. Wanneer een werknemer uw bedrijf verlaat, hoeft u alleen maar hun e-mailaccount te verwijderen - alle werkgerelateerde e-mails worden ook verwijderd. U kunt er dus zeker van zijn dat uw kritieke gegevens uw troef blijven, niet die van hen

Over verschillende platforms:
Safetica Mobile ondersteunt de meest gebruikte mobiele platforms. En met een eigen koppeling naar Safetica DLP kunt u uw hele bedrijf beschermen - computers, laptops, mobiele apparaten - allemaal vanaf één plek.